Institutt for klinisk odontologi

"La oss lage bein" har blitt tildelt 9,8 millioner fra Olav Thons stiftelse

La oss lage bein – 3D-printing som et verktøy for beinregenerering har mottatt 9,8 millioner kroner fra Olav Thon stiftelsen Prosjektleder: Professor Kamal Mustafa, Klinisk odontologisk forskning, Universitetet i Bergen, Norge. Prosjektmedarbeider: Ass. professor Susanna Miettinen, Det medisinske fakultet, Tampere universitet, Finland Cecilie Gudveig Gjerde, Universitetet i Bergen

Olav Thon overrekker prisen til Kamal Mustafa
Fra venstre: Cecilie Gjerde, professor Susanna Miettinen, prosjektleder Kamal Mustafa og Olav Thon
Jørgen Barth

Olav Thon Stiftelsens prisutdeling 2020

For sjette år på rad ble det delt ut i overkant av 30 millioner kroner til prisvinnere av Olav Thon Stiftelsen. Seremonien ble holdt i Universitets Aula torsdag 5. mars.

«Dette er et fremragende prosjekt som er svært lydhørt overfor de fleste kravene i Olav Thon Stiftelsen utlysning om å utnytte vevsbygging, bioteknologi, stamceller og regenerativ medisin til å reparere og regenerere beindefekter. Teamet består av forskere som har de mangfoldige ferdighetene som kreves for å oppnå målene. Rollene deres og ressursene ved de ulike institusjonene er tydelig beskrevet, og leveransene er tydelig skissert. »

Tildelt beløp er NOK 9,8 millioner over 4 år.

Etter utdelingen ble det holdt en festmiddag for prisvinnere og gjester på ærverdige Hotel Bristol.

Les mer her: https://olavthonstiftelsen.no/forskningsstotte/