Senter for alders- og sykehjemsmedisin
Konferanse

Åpning av CC.AGE: Forskningssenter for sammensatte sykdommer og aldring

Velkommen til den offisielle åpningen av Complex Conditions and Ageing (CC.AGE)! Dette nye senteret for sammensatte sykdommer og aldring er finansiert av Trond Mohn forskningsstiftelse og Universitetet i Bergen, lokalisert ved Senter for alders- og sykehjemsmedisin (SEFAS). Åpningskonferansen vil finne sted den 1. oktober 2024 i Universitetsaulaen i Bergen. Under arrangementet vil du få høre om prosjektet og få oppdateringer fra våre nasjonale og internasjonale samarbeidspartnere. Målet med CC.AGE er å støtte eldre personer med sammensatte sykdommer, slik at de kan bo trygt og uavhengig hjemme. Dette gjøres ved å utvikle, implementere og utforske effektiviteten av den forskningsbaserte digitale plattformen ALIVE, som samler utvalgte teknologier for bruk hjemme. Vi ser frem til å dele mer informasjon om dette spennende initiativet under åpningskonferansen!

Eldre kvinne bruker nettbrett
Det er visjonen til CC.AGE å støtte eldre personer med komplekse sykdommer til å leve trygt og selvstendig hjemme med god livskvalitet (QoL), og dermed støtte deres pårørende og helsetjenestene i kommunene.
Silje Robinson

Meld deg på og merk av datoen!

Når: 1. oktober 2024 kl. 09.30-14.30

Hvor: Universitetsaulaen, Museplassen 3, Bergen

Registrering: bruk denne registreringslenken

Program: Ennå ikke offentliggjort, men vil inneholde både musikalske innslag, lunsj, innlegg fra Trond Mohn forskningsstiftelsen og de aktuelle samarbeidsorganisasjonene i dette prosjektet, og interessante vitenskapelige innlegg med oppdateringer fra nasjonale og internasjonale eksperter. Åpningen ledes av senterets leder, Professor Bettina Husebø.

Vi kan nevne vitenskapelige innlegg fra:

Professor Ipsit Vahia, McLean Hospital, Harvard University, USA

Dr. Catharyn Gildesgame, MBA, McLean Hospital, Harvard University, USA