Sosiologisk institutt
Reis på utveksling

Det nærmer seg søknadsfrist for utveksling!

Det nærmer seg endelig frist for å søke utveksling for høsten 2017 (+ evt. våren 2018). Fristen er ONSDAG 1. FEBRUAR og søknaden sendes inn via SØKNADSWEB

Illustrasjon

Sosiologisk Institutt oppfordrer alle studenter til å reise på utveksling. I bachelorprogrammets anbefalte studieløp er det åpnet for dette i det 4. og 5 semesteret. Det er imidlertid fullt mulig å reise ut tidligere så lenge du har avlagt 60 studiepoeng ved UIB og har opptak på bachelorprogrammet.

Det er mange spennende steder å reise til. På denne siden siden finner dere noen av de utvekslingsavtalene som vi anbefaler. Se også UIBs side om utveksling. Her finner dere inspirasjon og informasjon frem mot søknadsfristen.

Spesielt vil vi trekke frem utvekslingsavtalen instituttet har med University of California, Berkeley i USA og med University of York i England. Dette er spesielt gode avtaler med et bredt fagtilbud og gode tilbakemeldinger. Avtalene gir deg muligheten til å studere ved et av de beste universitetene i USA og i England.

Om det er noe du lurer på i forbindelse med søknaden, er det bare å ta kontakt.