Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

Universitetet I Bergen er i rute med å levere som lovet på SDG Action 28818 til FN og har nå oppdatert med flere leveringer som del av sitt engasjement med 2030 Agendaen.
Det nye, tverrfaglige Norway-Pacific Ocean-Climate Scholarship Programme bygger på mangeårig samarbeid mellom to universiteter som begge er orientert mot hav- og klimaforskning, og bygger videre på et tidligere samarbeid inngått på FNs første havkonferanse.
UiB har i 2020 de høyeste søkertallene til grunnstudier noensinne. Med 11 660 søkere med UiB som førstevalg utgjør dette en økning på nær 12 prosent sammenlignet med fjoråret.
Universitetet i Bergen er for andre år på rad rangert på topp 100 av THE University Impact Rankings. Rangeringen baseres på bærekraftsmålene og universitetenes bidrag til samfunnet.
Flere tidligere undersøkelser har vist at mange av studentene sliter med ensomhet og depresjon. Hvordan går det nå, når campus er korona-stengt?
Universitetet i Bergen har tatt initiativ til en europeisk kampanje for å påvirke EUs neste budsjett, gjennom underskriftskampanje og et åpent brev til Europas ledere.
Professor Vigdis Broch-Due er utpekt av Uddannelses- og Forskningsministeriet som nytt medlem av Danmarks Grundforskningsfond (DG). Hun inntrådte i DG's styre per 1. januar 2020 etter innstilling av Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab.
IT-direktør Tore Burheim sier at studenter og ansatte ved Universitetet i Bergen skal være trygge på at vi ved UiB har full oppmerksomhet på sikkerheten i programvaren vi bruker.