Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2019. Søknadsfrist 25. september.
-Det var veldig deprimerende å flytte inn i KMD-bygget i Møllendalsveien. Farger betyr så mye for meg at disse industrielle gemakkene ble tunge, sier professor i farge ved KMD. Mette L’orange . Nå står hun i spissen for en gruppe som skal sette farge og lys inne i Snøhetta-bygget.
Brobygging mellom det digitale og det fysiske sto på programmet da 80 personer fra ledende institusjoner innenfor kunst- og designutdanning i Norden og Baltikum møttes på Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) til det årlige nettverksmøtet og lærerseminaret CIRRUS
Hva hvis kunsthistorien var skrevet av feminister og aktivister? Sterke kvinnelige kunstnerstemmer sto på programmet da professorene Kari Dyrdal og Åsil Bøthun ved Kunstakademiet inviterte til åpent seminar ved KMD.
Dekan Frode Thorsen ved Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved UiB skal lede en ny fagstrategisk enhet for Kunst, design og arkitektur i Universitets- og høgskolerådet (UHR).
Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen (UiB) er partner i SciCulture, et nytt Erasmus+-prosjekt som kobler kunst, vitenskap og entreprenørskap. Første workshop holdes i Athen i april 2019. Studenter fra hele UiB kan søke om å delta.
Nitten bachelor- og masterstudenter i design fra Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) deltar på årets Stockholm Furniture & Light Fair, Nordens viktigste arena for møbelprodusenter og designere.
KMD-merket er et bevis på at du studerer ved Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen.