Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Fra 1. september 2018 blir førsteamanuensis Knut Einar Skodvin (UiB) ny deltaker i prosjektet Politi- og påtalerett.
Hvilken jobb gir deg lønn, bedre språk, ledererfaring og en dypere forståelse av juss? Riktig svar: Stillingen som arbeidsgruppeleder ved Det juridiske fakultet.
Professor Camilla Bernt inviterer interesserte studenter på 4. og 5. studieår til et minikurs i mekling. Slik melder du deg på.
Juss ved UiB er landets mest populære studium. I august i år var det studiestart for over 700 nye studenter ved Det juridiske fakultet.
I mars 2019 trer Storbritannia ut av EU. Hvilke bølger dette kan skape i Europeisk rett, er ennå uvisst. Professor Halvard Haukeland Fredriksen kommer til Alumnusdagen for å besvare noen av spørsmålene. Kommer du?
Vestlandet eksporterer meir enn laks. Denne veka har tjue kinesiske studentar kome til UiB for å lære om havrett, norsk shipping og maritim næringsverksemd.