Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

I de to siste årene har forskergruppen for sivilprosess tatt opp tre studenter som medlemmer i gruppen. Studentene skriver da en stor masteroppgave innenfor sivilprosessen, får en veileder som er med i forskergruppen og deltar på alle forskergruppens aktiviteter.
I alt 1855 søkere vil studere juss i Bergen og har valgt rettsvitenskap ved UiB som sitt førstevalg hos Samordna opptak.
Dr. Robert Taylor fra Universitetet i Aberdeen har nettopp besøkt Det juridiske fakultet. Han holdt samtidig en gjesteforelesning med temaet «'Brexit: Where does Power lie under the UK Constitution”. Du kan se hele forelesningen her. Forelesningen er på engelsk.
Kan det kompliserte gjerast morsomt? Kan det kjedelege bli forståeleg? Ja, meiner juss-forelesarane Jan-Ove Færstad og Johan Giertsen. Kvar veke går dei i studio for å lage nye episodar av Kontraktsrettfredag.