Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Arnfinn Bårdsen, dommer ved Den europeiske menneskerettighetsdomstolen var til stede på 50-årsjubileet ved Det juridiske fakultet. Hans foredrag med tittelen "Rettsutvikling" kan du lese her.
25. September 2019 the Norwegian China Law Centre had the honour of welcoming representatives from the Shanghai Municipal Bureau of Justice to the Faculty of Law. The purpose of the meeting was the Shanghai Municipal Bureau of Justice interest in learning about the Norwegian justice system.
Masterstudent Lise Marit Nyerrød har fått stipend for å skrive en stormaster i politi- og påtalerett ved Det juridiske fakultet.
Gaute Hellenes Grov brukte studietida ved UiB til å fordjupe seg i kinesisk rett. Det ga han jobb som advokatfullmektig hos Wikborg Rein.