Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Nylig åpnet det nyrenoverte juss-biblioteket offisielt. Med de fleste lov-tekster digitalisert, er det nå mer ledig areal studentene kan benytte. I tillegg til biblioteket er også fellesområdene i andre, tredje og fjerde etasje rustet opp.
Det juridiske fakultet har vært i USA, blant annet for å markere 25-årsjubileet for samarbeidet med Mitchell Hamline School of Law.
Førsteamanuensis Malgorzata Agnieszka Cyndecka har bidrege med to kapittel i andre utgåve av boka "Milestones in State Aid Law".
Professor Thomas Eeg har publisert ny bok som kan gjøre det lettere å løse utfordringer knyttet til fordeling og forpliktelser ved arveoppgjør.
I kjølvannet av den såkalte NAV-skandalen startet et samarbeidsprosjekt mellom de tre juridiske fakultetene i Norge innen området internasjonal trygderett. Tirsdag 13. september avholdes den første årlige konferansen.
Førsteamanuensis Melanie Hack, som er medlem av forskargruppa for europarett, mottek 9,9 millionar kroner i støtte over fire år for prosjektet "Life and Work in Balance: Legal responses to working life in times of change and crisis (LaW-BALANCE)".