Institutt for informatikk

Nyhetsarkiv for Institutt for informatikk

UiB-forskar Saket Saurabh vil revolusjonera korleis vi brukar, handterer og komprimerer store og komplekse datasett. Prosjektet er finansiert gjennom det prestisjefylte ERC Consolidator Grant.
En helg i november ble dusin på dusin med ballonger gitt bort etter hvert som lagene klarte utfordringene de ble stilt overfor i den ferske programmeringskonkurransen Bergen Open.
Det ble 31. oktober kjent at søknaden AML_PM ledet av professor Inge Jonassen, leder av Computational Biology Unit ved UiB, har nådd opp i konkurransen om finansiering fra ERA (European Research Area) sitt program «Forskningsprosjekt innen person-tilpasset medisin - smarte kombinasjoner av pre-kliniske og klinisk forskning med data og IKT-løsninger».