UiB Tjenesteutvikling

Nyhetsarkiv for UiB Tjenesteutvikling

Gruppen Tidens voktere gikk av med seieren under finalen i Tjenesteinnovasjonsprogrammet. Konseptet deres skal øke emneansvarliges mulighet til å påvirke timeplanleggingen.
Under den første skyggeuken i Nygårdsgaten 5 fikk ansatte på institutter og fakulteter skygge en hel avdeling.
Nå er Nygårdsgaten 5 offisielt åpnet. UiB markerte dette med å invitere ansatte, ordfører og samarbeidspartnere til feiring i Universitetssmauet.
Årets kull i Tjenesteinnovasjonsprogrammet er i gang, og denne gangen får de ta i bruk nye lokaler i Nygårdsgaten 5.
I starten av september fikk rundt 450 ansatte i fellesadministrasjonen flytte inn i nye lokaler. – Vi er utrolige stolte av det vi har fått til i Nygårdsgaten 5, sier universitetsdirektør Tore Tungodden.
Avdelingsleder Odd Magnus Solbue ser frem til å tilby ansatte i Nygårdsgaten 5 både bærekraftig, plantebasert og varm mat på nye Smauet kafé.
Nygårdsgaten 5 får et eget husråd, og en kulturkomité som heter NG5 Kultur. Gruppene skal bidra til et godt fellesskap, og at det skapes aktivitet i bygget.
Når Nygårdsgaten 5 er klart for innflytting i september åpner også UiB Læringsarena i første etasje. Flere UiB-miljøer har allerede booket inn aktiviteter for høsten.
Nygårdsgaten 5 vil ha en stor sykkelparkering, garderobeanlegg, takterrasse og gjestearbeidsplasser.
I løpet av den første uken i september skal alle i fellesadministrasjonen være på plass i Nygårdsgaten 5. Nå er flytteplanen for avdelingene klar.
Tiril Elise Strand Johnsen og Susanna Pakkasmaa er begge forskningsrådgivere på ulike fakulteter. De var noen av deltakerne under vårens skyggeuke ved UiB.
Den originale mosaikk-kunsten i Nygårdsgaten 5 har inspirert designet av skilt og foliedekor som skal brukes innvendig i bygget.
I mars samlet hele fellesadministrasjonen seg til de siste verkstedene før innflytting. Hver avdeling jobbet sammen for å diskutere bruk av avdelingens arealer og finne en felles kultur.
Det var en merkedag for UiB da statsråd Ola Borten Moe la ned grunnsteinen for Nygårdsgaten 5 sammen med rektor Margareth Hagen.
NG5 læringsarena blir et nytt tilbud for UiB, med fleksible arealer og en topp moderne storsal. Her skal det være både etter- og videreutdanning, konferanser, seminarer og interne kompetansetilbud.
I løpet av januar besøkte tre hundre ansatte fra alle avdelingene i fellesadministrasjonen NG5, for å se hvordan de nye lokalene blir.
Byggingen av NG5 går mot slutten, som også betyr at brukerutvalget etter hvert vil avslutte sitt arbeid. Nå etableres flere andre grupper hvor brukere av NG5 skal delta, blant annet for flyttingen.
– Jeg tror at noe av suksessen med jobbskygging er at du kan møte andre og stoppe opp i en travel hverdag. Å finne tid til å oppdatere seg faglig er vanskelig, så dette er en mulighet til det, sier Grete Line Simonsen.

Sider