Institutt for politikk og forvaltning
Erfaringsbasert master i offentlig forvaltning

Studiesamling i Bergen for den nye Executive masteren i offentlig forvaltning

Fagansvarlige Lise Rykkja og Jill Loga ønsket det første kullet med ledere fra departementene og underliggende enheter velkommen til Bergen og til det statsvitenskapelige kurset i gjenstridige problem, samspill og samordning i offentlig sektor.

Samling
Departementsakademiet / Anders Timo Christensen

I den nye erfaringsbaserte masteren i offentlig forvaltning, var det 12.-13. februar oppstart av det statsvitenskapelige emnet Executive 681: Gjenstridige problemer, samspill og samordning i offentlig sektor.

Denne første samlingen ble holdt i Bergen, og Institutt for politikk og forvaltning kunne ønske de 35 lederne fra departementene og underliggende etater velkommen, samt til fire inviterte innledere fra departementsfellesskapet. Samlingen ble åpnet med en digital velkomsttale ved statsråd for Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet Karianne Oldernes Tung.

Den første samlingen fant sted i UIBs nye lokaler i Nygårdsgaten 5, hvor det ble holdt en rekke forelesninger av instituttets fagansatte og innlegg fra departementsfellesskapets eget arbeid med gjenstridige problemer. En inspirasjonsforelesning, inkludert workshop, ble også holdt av Ina B. Eskildsen som leder et pilotarbeid om helhetlig styring av gjenstridige problemer i Aarhus kommune.