Hjem

Mediebruksgruppen

Collage av mediebruk: Smarttelefon, kinopublikum, tv-titting og dataspilling

Mediebruksgruppen (Bergen Media Use Research Group) forsker på hvordan mennesker – som publikum, brukere og borgere – forholder seg til medier, og hvordan de gjennom mediene forholder seg til hverandre og samfunnet. Forskningsgruppen er tilknyttet Institutt for informasjons- og medievitenskap.

MediaFutures
Hallvard Moe og Brita Ytre-Arne

Moe og Ytre-Arne med arbeidspakke om medieerfaringer

Arbeidspakken er en del av MediaFutures, det nye SFI-senteret for ansvarlig medieteknologi.

Media Futures
MediaFutures SFI Media City Bergen

Får nær 300 mill til å utvikle ansvarleg medieteknologi

UiBs SFI-søknad om å få etablere eit 300- millionars senter for ansvarleg medieteknologi vann fram! – Eg er heilt sett ut, seier senterleiar Christoph Trattner.

Ny publikasjon
Hallvard Moe er medredaktør for et spesialnummer av European Journal of Communication.

Tidsskriftnummer om «datafisering»

Hallvard Moe er medredaktør for et spesialnummer av European Journal of Communication.

Reuters digital news report 2020
Eldre mann leser på mobil

Flere betaler for digitale nyheter

42 prosent av alle nordmenn har tilgang til nyhetene bak betalingsmurene.