Institutt for informasjons- og medievitenskap
Christieprisen

Christieprisen til Infomedia-professor Leif Ove Larsen

Professor Leif Ove Larsen mottar Christieprisen for 2023. Han mottar prisen for sitt arbeid med å fremme og synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen gjennom sitt arbeid med Media City Bergen.

Larsen mottar Christieprisen 2023
Marija Slavkovik, UiB

I forbindelse med den årlige Christiekonferansen deler Universitetet i Bergen ut Christieprisen. Christieprisen tildeles en person, gruppe, institusjon, bedrift eller organisasjon innenfor forskning, kultur, nærings- eller samfunnsliv som har bidratt til å styrke båndene mellom universitetet og omverdenen.

I 2023 tildeles den prestisjefylte prisen professor i medievitenskap og tidligere instituttleder ved Infomedia Leif Ove Larsen. Han mottar prisen for sitt arbeid med fremme eller synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen gjennom sitt arbeid med Media City Bergen.

- Vi kan ikke være mer stolt av Larsen og arbeidet han har gjort, sier nåværende instituttleder Marija Slavkovik, i sin gratulasjon.

I takketalen trakk Larsen frem langsiktig strategisk arbeid sammen mellom universitetet, medie- og teknologisektoren og NCE Media som avgjørende for suksessen.

- Vi har gjort noe riktig, sa den beskjedne sunnmøringen.

I godt selskap

Årets mottaker av prisen er i godt selskap. Tidligere mottakere av Christie-prisen er blant andre Marit Warncke, Bjerknessenteret for klimaforskning og Frank Aarebrot.