Program for nasjonal lektorutdanningskonferanse 2025
Tematisk har årets konferanse fokus på «lektorrolla i endring». Utgangspunktet er at det å vere lektor er basert på sosiale vilkår som er i endring: Elevane endrar seg, forventingane frå elevane endrar seg, samtidig som forventingane til kva skulen skal vere, og kven som skal bestemme over den, endrar seg.
Hovedinnhold
DAG 1
09.00–10.00: Registrering, kaffi og noko å bite i
10.00-10.30: Opning
• Musikalsk innslag ved Silje Solberg og Hans Knut Sveen
• Opning ved prorektor Sigrunn Eliassen, UiB
• Introduksjon ved Endre Brunstad, fagleg leiar for lektorsenteret, UiB
LEKTORROLLA I FELLESSKULEN
10.30-11.15: Lars Petter Storm Torjussen, professor i pedagogikk, Institutt for pedagogikk, UiB:
Lektorrollen i den terapeutiske og elevsentrerte skolen
Lektoren i dag er mye mer enn bare en kunnskapsformidler. Læreren forventes å fungere blant annet som en psykoterapeut, der elevene skal lære seg livsmestring, selvregulering og metakognisjon for selv å være eksperter på sine tanker, følelser og læringsprosesser. Hva ligger bak denne intimiseringen av lærer-elev-relasjonen og hva er konsekvensene av denne utvidede lektorrollen
Kommentar ved Åge Diseth, professor i psykologididaktikk, Institutt for pedagogikk, UiB
11.15-11.30: Pause
11.30-12.15: Ståle Sand Kalkvik, leiar for Foreldreutvalet for grunnopplæringa:
Lektorrolla og foreldra: Skule og heim i samspel, til barnas beste
Hvordan kan vi styrke samarbeidet mellom skole og hjem? Gjennom eksempler og refleksjoner snakker lederen av Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), Ståle Kalkvik, om hvordan en kan ruste studentene til å møte mangfoldet av foreldre med åpenhet og profesjonell trygghet. Målet er å gjøre foreldresamarbeid til en naturlig del av profesjonsidentiteten – og en ferdighet som kan læres.
Kommentar ved Guri Reikvam, rektor ved Slåtthaug skole
12.15-13.00: Gruppe og fellessamtale
13.00-14.00: LUNSJ
14.00-15.00: Bjørn Haugstad, direktør, NTNU, leiar for utvalet for framtidas fellesskule:
Fellesskulens rolle i framtidssamfunnet
Kommentar ved Katharina Sass, instituttleiar, Sosiologisk institutt, UiB og Christian Sæle, førsteamanuensis i historie/historiedidaktikk, AHKR, UiB
15.00-15.15: Pause
15.15-16.15: Samtale om lektorrolla i fellesskulen
• Panel- og plenumsdebatt med Bjørn Haugstad, Lars Petter Torjussen og Ståle Kalkvik (ordstyrar: professor Åsta Haukås, UiB)
16.15: Avslutning
19.30: Aperitiff og middag på Ostra (Solheimsgt. 3A)
DAG 2
09.00-12.00: Parallellsesjonar med følgande kategoriar:
- Kvalitet i praksis (ordstyrar: Vibeke Tellmann, UiB)
- Faget og skulens funksjon og roller (ordstyrar: Kjetil Børhaug, UiB)
- Praktisering av fag i skulen (ordstyrar: Ragnhild Lie Anderson, UiB)
12.00-13.00: LUNSJ
LEKTORROLLA I UTDANNINGSSYSTEMET
Ny rammeplan og underkapittel for lektorutdanninga
13.00-13.25: Siw Skrøvset, instituttleiar, ILP, Universitetet i Tromsø, og leiar for Fagleg råd for lærarutdannining:
Ny rammeplan for lektorutdanninga
13.25-1340: Cecilie Olandersson, instituttleiar, PIL, Høgskolen i Østfold:
Underkapittel for trinn 8-10
13.40-13.55: Jonas Bakken, professor, ILS, Universitetet i Oslo:
Underkapittel for trinn 11-13
14.00-14.45: Paneldebatt (møteleiar: Endre Brunstad)
14.45: Avslutning og takk for denne gongen
Dag 2 - parallellsesjonar om Kvalitet i praksis (Storsalen)
SAMANDRAG - KVALITET I PRAKSIS
09.00-09.20: Vidar Fagerheim Kalsås og Sigrid Sandemose, UiS:
- Utvida praksis i fagdidaktikk gjennom mikroundervisning
09.30-09.50: Sigrid Sandemose og Kjersti Gjerde Brekklund, UiS
- Samtalepraksis
10.00-10.20: Kristina Karlsgård, NTNU:
- Praksisoppfølging - veiledning og vurdering
10.20-10.40: PAUSE
10.40-11.00: Jorun Nyléhn, Cecilie Boge, Ragnhild Gya og Kjersti Lea, UiB
- Ny bro i praksisfeltet
11.10-11.50: Anita Normann og Kristina Karlgård, NTNU (går over to bolkar)
- Utenlandspraksis - noen dilemmaer og en invitasjon til erfaringsdeling og drøfting
Dag 2 - parallellsesjonar om Faget og skulens funksjon og roller (Søndre Allmenning 1)
SAMANDRAG - FAGET OG SKULENS FUNKSJON OG ROLLER
09.00-09.20: Svein Ivar Angell, UiB:
- Norsk grunnutdanning og omverda
09.30-09.50: Stian Hirth og Johan Lie, UiB
- Matematikkens rolle i møte med samtidas utfordringar
10.00-10.20: Lars Petter Storm Torjussen, UIB:
- Læreren som forsker og den forskningsbaserte skole – en kritikk
10.20-10.40: PAUSE
10.40-11.00: Åge Diseth, UiB
- Lektoren som lærer eller terapeut?
11.10-11.30: Mari Veierud Busch, Kvaløya vgs
- Svarer lektorutdanninga på skolens behov for lektorer som er skolerte i psykologi?
11.40-12.00: Åsta Haukås, UiB
- Refleksjon hos lærarutdannarar
Dag 2 - parallellsesjonar om Prakstisering av fag i lektorutdanninga (Nordre Allmenning 3)
SAMANDRAG - PRAKSTISERING AV FAG I LEKTORUTDANNINGA
09.00-09.20: Kimberly Skjelde, UiB:
- Engelsklærers forståelse av akademisk språk: Viktigheten av hva som undervises
09.30-09.50: Mona Hosseini, UiB
- Pre-service teachers’ perceived agency in developing home–school cooperation for language learning
10.00-10.20: Liv Eide, UIB:
- Monokulturelle læremidler i en flerkulturell skole?
10.20-10.40: PAUSE
10.40-11.00: Thomas Grønset, UiB
- Mellom fagkunnskap og hverdagserfaring – en studie av historielæreres læreplanfortolkning
11.10-11.30: Anders Sanne, NTNU
- Kvalitetsutvikling utenfra
11.40-12.00: Gerd Johansen, NMBU
- Lektorprogrammet ved NMBU: endringer i etterkant av NOKUT-evalueringa