Hjem
Lektorsenteret
Nasjonal lektorutdanningskonferanse 2025

Program for nasjonal lektorutdanningskonferanse 2025

Tematisk har årets konferanse fokus på «lektorrolla i endring». Utgangspunktet er at det å vere lektor er basert på sosiale vilkår som er i endring: Elevane endrar seg, forventingane frå elevane endrar seg, samtidig som forventingane til kva skulen skal vere, og kven som skal bestemme over den, endrar seg.

Hovedinnhold

DAG 1

09.00–10.00: Registrering, kaffi og noko å bite i 

10.00-10.30:  Opning

• Musikalsk innslag ved Silje Solberg og Hans Knut Sveen

• Opning ved prorektor Sigrunn Eliassen, UiB

• Introduksjon ved Endre Brunstad, fagleg leiar for lektorsenteret, UiB

LEKTORROLLA I FELLESSKULEN

10.30-11.15:  Lars Petter Storm Torjussen, professor i pedagogikk, Institutt for pedagogikk, UiB: 

Lektorrollen i den terapeutiske og elevsentrerte skolen

Lektoren i dag er mye mer enn bare en kunnskapsformidler. Læreren forventes å fungere blant annet som en psykoterapeut, der elevene skal lære seg livsmestring, selvregulering og metakognisjon for selv å være eksperter på sine tanker, følelser og læringsprosesser. Hva ligger bak denne intimiseringen av lærer-elev-relasjonen og hva er konsekvensene av denne utvidede lektorrollen

Kommentar ved Åge Diseth, professor i psykologididaktikk, Institutt for pedagogikk, UiB

11.15-11.30:  Pause

11.30-12.15:  Ståle Sand Kalkvik, leiar for Foreldreutvalet for grunnopplæringa:

Lektorrolla og foreldra: Skule og heim i samspel, til barnas beste

Hvordan kan vi styrke samarbeidet mellom skole og hjem? Gjennom eksempler og refleksjoner snakker lederen av Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), Ståle Kalkvik, om hvordan en kan ruste studentene til å møte mangfoldet av foreldre med åpenhet og profesjonell trygghet. Målet er å gjøre foreldresamarbeid til en naturlig del av profesjonsidentiteten – og en ferdighet som kan læres.

Kommentar ved Guri Reikvam, rektor ved Slåtthaug skole

12.15-13.00:   Gruppe og fellessamtale

13.00-14.00:   LUNSJ

14.00-15.00:   Bjørn Haugstad, direktør, NTNU, leiar for utvalet for framtidas fellesskule:

Fellesskulens rolle i framtidssamfunnet

Kommentar ved Katharina Sass, instituttleiar, Sosiologisk institutt, UiB og Christian Sæle, førsteamanuensis i historie/historiedidaktikk, AHKR, UiB

15.00-15.15:   Pause

15.15-16.15:   Samtale om lektorrolla i fellesskulen

• Panel- og plenumsdebatt med Bjørn Haugstad, Lars Petter Torjussen og Ståle Kalkvik (ordstyrar: professor Åsta Haukås, UiB)

16.15:            Avslutning

19.30:            Aperitiff og middag på Ostra (Solheimsgt. 3A)

DAG 2

09.00-12.00:   Parallellsesjonar med følgande kategoriar:

  • Kvalitet i praksis (ordstyrar: Vibeke Tellmann, UiB)
  • Faget og skulens funksjon og roller (ordstyrar: Kjetil Børhaug, UiB)
  • Praktisering av fag i skulen (ordstyrar: Ragnhild Lie Anderson, UiB)

12.00-13.00:   LUNSJ

LEKTORROLLA I UTDANNINGSSYSTEMET

Ny rammeplan og underkapittel for lektorutdanninga

13.00-13.25:   Siw Skrøvset, instituttleiar, ILP, Universitetet i Tromsø, og leiar for Fagleg råd for lærarutdannining: 

Ny rammeplan for lektorutdanninga

13.25-1340:   Cecilie Olandersson, instituttleiar, PIL, Høgskolen i Østfold: 

Underkapittel for trinn 8-10

13.40-13.55:   Jonas Bakken, professor, ILS, Universitetet i Oslo: 

Underkapittel for trinn 11-13

14.00-14.45:   Paneldebatt (møteleiar: Endre Brunstad)

14.45:             Avslutning og takk for denne gongen

Dag 2 - parallellsesjonar om Kvalitet i praksis (Storsalen)

SAMANDRAG - KVALITET I PRAKSIS

09.00-09.20: Vidar Fagerheim Kalsås og Sigrid Sandemose, UiS:

  • Utvida praksis i fagdidaktikk gjennom mikroundervisning

09.30-09.50:  Sigrid Sandemose og Kjersti Gjerde Brekklund, UiS

  • Samtalepraksis

10.00-10.20:  Kristina Karlsgård, NTNU:

  • Praksisoppfølging - veiledning og vurdering

10.20-10.40: PAUSE

10.40-11.00: Jorun Nyléhn, Cecilie Boge, Ragnhild Gya og Kjersti Lea, UiB 

  • Ny bro i praksisfeltet

11.10-11.50:  Anita Normann og Kristina Karlgård, NTNU (går over to bolkar)

  • Utenlandspraksis - noen dilemmaer og en invitasjon til erfaringsdeling og drøfting

Dag 2 - parallellsesjonar om Faget og skulens funksjon og roller (Søndre Allmenning 1)

SAMANDRAG - FAGET OG SKULENS FUNKSJON OG ROLLER

09.00-09.20: Svein Ivar Angell, UiB:

  • Norsk grunnutdanning og omverda

09.30-09.50:  Stian Hirth og Johan Lie, UiB

  • Matematikkens rolle i møte med samtidas utfordringar

10.00-10.20:  Lars Petter Storm Torjussen, UIB:

  • Læreren som forsker og den forskningsbaserte skole – en kritikk

10.20-10.40: PAUSE

10.40-11.00: Åge Diseth, UiB 

  • Lektoren som lærer eller terapeut?

11.10-11.30:  Mari Veierud Busch, Kvaløya vgs 

  • Svarer lektorutdanninga på skolens behov for lektorer som er skolerte i psykologi?

11.40-12.00:  Åsta Haukås, UiB

  • Refleksjon hos lærarutdannarar

Dag 2 - parallellsesjonar om Prakstisering av fag i lektorutdanninga (Nordre Allmenning 3)

SAMANDRAG - PRAKSTISERING AV FAG I LEKTORUTDANNINGA

09.00-09.20: Kimberly Skjelde, UiB:

  • Engelsklærers forståelse av akademisk språk: Viktigheten av hva som undervises

09.30-09.50:  Mona Hosseini, UiB

  • Pre-service teachers’ perceived agency in developing home–school cooperation for language learning

10.00-10.20:  Liv Eide, UIB:

  • Monokulturelle læremidler i en flerkulturell skole?

10.20-10.40: PAUSE

10.40-11.00: Thomas Grønset, UiB 

  • Mellom fagkunnskap og hverdagserfaring – en studie av historielæreres læreplanfortolkning

11.10-11.30:  Anders Sanne, NTNU

  • Kvalitetsutvikling utenfra

11.40-12.00:  Gerd Johansen, NMBU

  • Lektorprogrammet ved NMBU: endringer i etterkant av NOKUT-evalueringa