Seminarrekke om kunnskapsfornektelse

Kampen om kunnskapen

Tilliten til forskningen er under uvanlig stort press for tiden. På en rekke forskningsområder blir tilliten forsøkt undergravd. Hvordan fremstår vitenskapen i det norske samfunnet i dag?

Seminarrekke vitenskapsfornektelse, kampan om kunnskap
Arrangementet er gratis holdes i Tårnsal, helt i toppen av Universitetsmuseet. Inngang direkte fra Christie kafé. Billett får du i døren og dørene åpnes kl. 13.40. Foto/ill.: UiB
UiB

Vi spør:

• Hvordan møter UH-sektoren selv problemene?
  • Hvordan bør man møte dem?
  • Hvilke problemer i forskningen selv kan være med på å styrke kritikken?
  • Og hvordan håndterer UH-sektoren forholdet til politikk, forvaltning og næringsliv i denne situasjonen?

Hovedinnlegg av Knut Olav Åmås, direktør i Stiftelsen Fritt Ord.

I panelsamtalen møter du også:

Professor Roger Strand fra senter for vitenskapsteori, postdoktor Marta Eide fra institutt for biovitenskap og professor Lise Rakner, institutt for sammenliknende politikk. Alle fra Universitetet i Bergen.

Samtalen er ledet av Sjur Selsvik fra Studentersamfunnet i Bergen

Inngangen til Tårnsal er via Christie kafé. Dørene åpner 13.40 og du får billetten din i døren - arrangementet er gratis. Tårnsal har plass til 90 personer, så kom gjerne tidlig.

Vi serverer kaffe og noe å bite i.

Vel møtt!