Innovasjon, tiltak og prosjektplanlegging

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet har som mål å gi studentane et kunnskapsgrunnlag om innovasjon og endringsarbeid, tiltak og evaluering, på individ- og systemnivå. Studentane skal vidareutvikle kunnskap om makt, yrkesetikk og medverking i en barnevernskontekst og i arbeid med barn, unge og familiar i utsette livssituasjonar. Studentane skal tileigne seg kunnskap om kommunikasjon og samarbeid i relasjon til barn og familiar i utsette og vanskelege livssituasjonar, kollegar, tverrfaglege og tverretatlige aktørar, og andre aktuelle aktørar i allmennheten. Emne vil også innehalde tema som organisasjonsutvikling og leiing, lokalsamfunnsarbeid og førebygging, tiltak i barnevernet, kunnskapsbasert praksis og tilnærmingar til å evaluere både innovasjonsarbeid og tiltak. Studentane vil gjennom emnet tilegne seg kunnskap og ferdigheiter med prosjektplanlegging. I løpet av emnet utarbeider studentane sin prosjektbeskrivelse for masteroppgåvene i barnevernsarbeid. Emnet vil gi studentane nødvendig teoretisk forkunnskap for MABVA432.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten skal ha

  • Avansert kunnskap om ulike former for innovasjons- og endringsarbeid på individ- og systemnivå
  • Avansert kunnskap om lokalsamfunnsarbeid og førebygging knyttet til barn, unge og familiar
  • Avansert kunnskap om barnevernets tiltak, med særleg vekt på kompenserande tiltak
  • Avansert kunnskap om ulike tilnærmingar til evaluering av innovasjons- og endringsarbeid på individ- og systemnivå
  • Avansert kunnskap om ulike teoretiske perspektiva på kommunikasjon og samarbeid tilpassa målgruppa
  • Avansert kunnskap om medverking, makt og etikk i barnevernskontekst
  • har kunnskap om hemmande og fremmande faktorar for samarbeid med lokalsamfunn, organisasjonar, og offentlege tenester om innovasjonsarbeid for barn og familiar i utsette livssituasjonar

Ferdigheiter

Studenten

  • kan anvende og forhold seg kritisk til ulike teoretiske perspektiva i forhold til innovasjons og endringsarbeid på individ og systemnivå
  • Kan kartlegge og analysere moglegheiter for innovasjons- og endringsarbeid med ressursbaserte og problembaserte tilnærmingar
  • kan bruke og forhold seg kritisk til forskingsbasert-, erfaringsbasert- og brukarbasert kunnskap i innovasjons- og endringsarbeid, og i utrednings- og tiltaksarbeid og beslutningsprosesser
  • kan analysere og forhold seg kritisk til omgrepet barnets beste og korleis omgrepet kan anvendes i møte med barn og familiar
  • kan analysere og forhold seg kritisk til ulike perspektiva på kommunikasjon, samarbeid og medverking
  • kan analysere og forhold seg kritisk til både sin egen og barnevernet generelt sin rolle, makt og myndighetsutøvelse i arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
  • Kan utvikle og planlegge prosjekter

Generell kompetanse

  • kan bruke relevant kunnskap slik at barn og familiars rett til medverking ivaretas i en profesjonell kontekst
  • Kan identifisere og analysere relevante yrkesetiske problemstillingar og kritisk reflektere over korleis eige verdiar kan innverke på arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

15 stp

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Masterprogram i barnevernsarbeid ved UIB
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesning, seminar, eigenstudie
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Prosjektplan for masteroppgåva
  • Bestått kunnskapsprøve
  • Deltaking på seminar (75% oppmøte)
  • Alle obligatoriske arbeidskrav må være godkjent for å gå opp til eksamen.

    Vurderingsformer

    Heimmeeksamen over 2 dagar

    MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekst generatorar er ikkje tillat i innleverte skriftlege arbeid undervegs og i eksamenar.

    Karakterskala
    Bokstavkarakterar med skalaen A-F
    Vurderingssemester
    Haust og vår
    Litteraturliste
    Litteraturlista vil vere klar innan 1. juli for haustsemesteret
    Emneevaluering
    Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
    Programansvarleg
    Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
    Emneansvarleg
    Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
    Administrativt ansvarleg
    Det psykologiske Fakultet ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)