Mediebruksgruppen
Nye forskningsprosjekt

RAM-støtte til tre prosjekt

Tilsammen 1 million til student og forskere fra gruppa for mediebruk og publikumsstudier

Rådet for anvendt medieforskning

I tildelingsrunden fra Rådet for anvendt medieforskning i februar 2016 ble det støtte til hele to forskningsprosjekt og ett masterprosjekt fra medlemmer i forskningsgruppa for mediebruk og publikumsstudier.

Torgeir Uberg Nærland fikk 500 000,- til "En undersøkelse av medieerfaringer blant minoritetsungdom i Norge". Erik Knudsen fikk 420 000,- til prosjektet "Konsekvenser av kamuflert reklame for lesernes tillit til journalistikk", og studentmedlem Hilde Sakariassen fikk 30 000,- til sitt prosjekt med tittelen "A study on online literacy and preconception across the digital gap".

Midlene fra Rådet for anvendt medieforskning administreres av Medietilsynet, og støtte gis til bruksrettet medieforskning som kommer folk og bransjen til gode, i følge rådets nettside.