Institutt for geovitenskap

Slitne men fornøyde masterstudenter under egyptisk sol

Masterstudenter ved Institutt for geovitenskap har undersøkt forkastninger på Sinai-halvøya.

GEO masterstudentene Lillian Elvik og Svein-Martin Hatleseth har gjort feltarbeid på Sinai-halvøya.

De har, med Atle Rotevatn og Eivind Bastesen som veiledere, undersøkt de godt eksponerte forkastningene som opptrer i karbonater av eocen alder. Forkastningene er dannet i forbindelse med Suez-riften som var aktiv fra ca. 28 - 5 millioner år siden.

- Vi jobbet fra tidlig morgen til sen kveld hver dag. Det har tidvis vært slitsomt, men virkelig betalt seg, forteller Svein-Martin Hatleseth.

Atle Rotevatn, som er Hatleseths hovedveileder, er førsteamanuensis ved Institutt for geovitenskap og seniorforsker ved Uni CIPR. Bastensen er Elviks hovedveileder og seniorforsker ved Uni CIPR.

Les hele artikkelen i geoforskning.no