Institutt for geovitenskap

Melding om avvik, nestenulykker og ulykker

Avvik, nestenulykker og ulykker skal alltid meldes fra om.

Møllerarkivet

UiB's retningslinjer ved Avvik, nestenulykker og ulykker

Avvik, nestenulykker og ulykker skal alltid meldes fra om. Nærmere retningslinjer om dette og hvordan det gjøres finner du her

Nytt elektronisk meldesystem for HMS-avvik tas i bruk ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, og det manuelle meldesystemet skal ikke lenger brukes.

Ved UiB skal alle HMS-avvik meldes, for å kunne forebygge og følge opp skader på mennesker, miljø og materiell. Kunnskap om HMS-avvik er en forutsetning for å kunne ivareta et fullt forsvarlig arbeids- og læringsmiljø.

Ansatte og studenter som oppdager HMS-avvik, skal melde fra om dette i nytt elektronisk system: UiBHjelp

Systemet er brukervennlig og intuitivt og tas i bruk av ansatte og studenter uten opplæring.
Dersom du har spørsmål eller innspill, kontakt Tove-Lise Størksen eller Olaug Eiksund.

Det nye systemet vil implementeres ved hele universitetet våren 2015, samtidig som det manuelle meldesystem fases ut.