Institutt for politikk og forvaltning
Nyhet|Foredrag

Marit Skivenes med PechaKucha i regi av Forskerforbundet

Marit Skivenes skal holde foredrag om barnevern på Forskerforbundet sin PechaKucha-turné. Forskerforbundet arrangerer flere foredrag som del av deres kampanje, Hjernekraftverk, og disse finner sted på Ricks på onsdag, fra 19.00-00.00.

Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto: www.colourbox.no

Marit Skivenes skal holde PechaKucha-foredraget "Statlige overgrep - eller barnevern?", som vil omtale noen av kontroversene rundt barnevernets avgjørelser, nasjonalt og internasjonalt. PechaKucha er en spennende presentasjonsform der hver foredragsholder får seks minutter og 40 sekunder til å presentere sitt prosjekt. Alle foredrag er illustrert av 20 bilder, ikke mer, ikke mindre. Det vil i løpet av kvelden holdes 10 foredrag med varierende tema, alt fra geofysikk til barnevern.

Arrangementet er i regi av Forskerforbundets kampanje, Hjernekraftverk, hvor ambisjonen er å realisere kunnskapsnasjonen Norge. De holder nå sin PechaKucha-turné, hvor tilskueren får presentert velkuraterte aftener med foredrag i høyt tempo.