Institutt for informatikk
Eksamensforberedelse

Fullt hus på kræsjkurs i INF101

At kræsjkurset arrangeres på solrike 18. mai virker ikke å ha noe å si på oppmøte - rundt 70 studenter har møtt opp for å jobbe med gamle eksamensoppgaver i INF101 på vitensenteret VilVite i dag.

Studenter med PC
Jarle Wallevik og Stian Johannesen Husum er godt fornøyd med tilbudet om kræsjkurs.
Ida Rosenlund

Kræsjkurset arrangeres av GNIST, informatikkstudentenes eget utvalg for økt rekruttering og mindre frafall, og er ett i rekken av flere kræsjkurs som skal arrangeres i vårens eksamensperiode.

To av de oppmøtte er Jarle Wallevik som studerer datateknologi og Stian Johannesen Husum som studerer datavitenskap. «Det er veldig nyttig og nesten litt beroligende å sitte sammen i et rom og forberede seg til eksamen», synes Jarle. Stian er enig og legger til at «det alltid er noen rundt til å svare på spørsmål». For studentene er ikke alene, både foreleser og noen av gruppelederne som har hjulpet studentene med oppgaver gjennom semesteret, er tilstede.

Instituttet ønsker studenter i INF101, og alle andre, lykke til med vårens eksamener!