Institutt for informatikk

UiB best i IDI Open

Ved NTNUs åpne programmeringskonkurranse i helgen ble et lag fra UiB beste norske studentlag.

IDI Open 2011 ble avholdt på NTNU 2.april. Dette er Norges største programmeringskonkurranse med 200 deltakende lag, hvorav 120 studentlag. Det er også den viktigste konkurransen i Norge før høstens uttak til programmerings-VM. Et lag fra UiB bestående av informatikk-studentene Pål Drange, Aleksander Vines og Josef Pihera ble beste norske studentlag. De løste 7 av 10 oppgaver iløpet av den fire timer lange konkurransen. Her er oppgavene og resultatliste. Vårt lag heter 'wheres the pizza', noe som kanskje henspeiler på pizzaen instituttet spanderer på våre deltakere, også ved de ukentlige treningene. Sultne studenter bes kontakte Martin.Vatshelle@ii.uib.no.