Institutt for informasjons- og medievitenskap
Åpen dag 2023

– Her vil jeg studere

Instituttets arrangementer var de mest populære da man fikk storinnrykk av elever fra videregående ved Åpen dag.

Neste
Elever prøver som produsent i TV-studio under Åpen dag
Det var 180 påmeldte elever til instituttets arrangementer ved Åpen dag 2023.
Sondre Harbo Salbu (UiB)
Bilde av professor som holder presentasjon for elevene ved Åpen dag
Elever prøver som produsent i TV-studio under Åpen dag
Elevene fikk blant annet prøve seg som TV-produsenter.
Elever som spiller under "talkshow" i TV-studio under Åpen dag
De fikk også lage et mini-talkshow i TV-studioet i instituttets lokaler i Media City Bergen.
Helena Viktoria Johnsen (UiB)

Åpen dag, et arrangement hvor videregåendeelever får besøke høyere utdanningsinstitusjoner i Bergen, gikk av stabelen mandag 13. mars.

Ved Institutt for informasjons- og medievitenskap (Infomedia) fikk man i tre puljer besøk av nesten 180 søkeklare elever, som forebereder seg på fristen til Samordna opptak 15. april. Antallet besøkende var det høyeste blant instituttene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultetet i år.

Infomedia som har et bredt utvalgt av studieprogrammer på bachelornivået (se faktaboks) tok imot elever som hadde meldt sin interesse for fagområdene våre i tre puljer:

Alle arrangementene ble holdt i instituttets flotte lokaler i Media City Bergen, hvor studentene blant annet fikk prøve seg som TV-produsenter, lyd- og lysansvarlige og programledere i vårt eget studio (se bildekarusell over).

– Her vil jeg studere, utbrøt en elev etter å ha fått prøve seg som deltaker i mini-talkshowet som elevene fikk lage sammen med erfarne faglærere ved bachelorprogrammet i film- og TV-produksjon.