Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Kan man fritt lenke til alt som er lagt ut på Internett? Se opptak av seminaret på nett!
Det juridiske fakultet har fått tildelt midler fra SIU til samarbeid med kinesiske universiteter i fire nye år. Dette betyr blant annet nye utvekslingsmuligheter for studentene.
Postdoktor Malgorzata Cyndecka har vunnet European State Aid Quarterlys pris for beste doktorgradsavhandling siden 2012 innen feltet statsstøtterett.
En av verdens ledende juridiske forskere har sluttet seg til Universitetet i Bergen som gjesteprofessor.
Næringsminister Monica Mæland råder dagens studenter til å ta studiene på alvor, men huske at det også finnes et liv utenfor lesesalen. Det var der hun la grunnlaget for den jobben hun har i dag.
Styret ved Det juridiske fakultet har i 2016 utnevnt fire nye professorer. Gratulerer til Camilla Bernt, Christian Franklin, Anneken Kari Sperr og Anne Marie Frøseth!