Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

David Magnus Myr ble fortalt at han var så glad i å krangle og kverulere at han burde bli advokat. I dag jobber han med å fremme effektiv implementering av menneskerettigheter i Europarådet, og har noen nyttige råd til alumner som ønsker seg en internasjonal karriere.
I Fakultetsstyremøtet tysdag 24. april fekk Bjørnar Borvik og Gert Johan Kjelby opprykk til professor.
Det juridiske fakultet er vertskap for Rotterdam Law Network. – Ved å være vertskap for årets møte får vi sjansen til å vise frem både fakultetet og Bergen, sier Ingrid Tøsdal, rådgiver for internasjonalisering.
– Det er svært gledelig at vi har mange og kvalifiserte søkere til masterstudiet i rettsvitenskap, sier Karl Harald Søvig, dekan ved Det juridiske fakultet.
Det må prioriteres i helsetjenesten. Ressursene er begrenset, og alt kan ikke gjøres samtidig. Hva som faktisk prioritere er imidlertid resultat av en rekke faktorer og mekanismer. Disse utfordringene belyses gjennom 10 kapitler i den nye antologien "Prioritering, styring og likebehandling: Utfordringer i norsk helsetjeneste".