Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

Ensemblet Bergen Barokk med instituttleder professor Frode Thorsen og førsteamanuensis Hans Knut Sveen ved Griegakademiet - Institutt for musikk i spissen høster internasjonal anerkjennelse for CDen: Georg Philipp Telemann: Harmonischer Gottes-Dienst, Volume Three
Veke 44 er det samspelveke på Griegakademiet - Institutt for musikk. Ved å samle mykje av sluttarbeidet i ensembleaktivitetane til ei intensiv veke kvart semester har ein greidd å skape ei veke med eit stort antall konsertar.
Musikknett Vest inviterer i samarbeid med Holbergdagene i Bergen 2011 til konferansen "Musikkens virkning"
Griegakademiet har gleden av å ønske tre nye ansatte velkommen høsten 2011. Wolfgang Schmid er ansatt som førsteamanuensis på musikkterapi, Anna Helle-Valle er ansatt som stipendiat på musikkterapi og Ingrid Eriksen Hagen på stipendprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid.
Hans Werner Henze (1926-) er en av verdens fremste nålevende komponister. Fredag 14.10. kl. 21.00 blir et av hans mest sentrale verker, Rekviem fra 1990/92 framført av BIT20 Ensemble i samspill med studenter fra Griegakademiet. Fredag 14. oktober kl. 21.00 Domkirken, Bergen NB! NYTT SPILLESTED
Produsentstillingen er nyopprettet og skal koordinere og produsere de mer enn 200 konserter og seminarer som Griegakademiet står bak hvert år.