Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

Student ved Griegakademiet - Institutt for musikk, UiB Martin Halla (23) vant «The Voice» på TV 2. Fredag 1. juni tok han sin avsluttende Bacheloreksamen - på Nattjazz.
Dette seminaret gir et unikt innblikk i Kinas kulturhistorie. Tan Longjians kvartett har spesialisert seg på kinesisk tradisjonell musikk. Kvartetten har lagt sin ære i å fremføre den med de samme teknikkene og tolkningene som ble brukt i eldre tider.
Velkommen til uformelle konserter av høy kvalitet! Tradisjonen tro inviterer Griegakademiet – Institutt for musikk (UiB) til STIKK INNOM- konserter i samarbeid med Festspillene i Bergen.
Siden 2005 har Griegakademiet uteksaminert et tjuetall studenter på ensembleledelse korps. De fleste av disse er i dag aktive dirigenter på ulike nivåer.