Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

I et nytt prosjekt vil sosialantropologen Anna Szolucha studere vanlige folks engasjement i spørsmål om klima og energiomstilling: Hvordan og hvorfor blir grasrota engasjert?
Då Helene fekk vite om UiB si avtale med universitetet på Fiji tenkte ho ganske enkelt "kvifor ikkje?". No lærer ho om alt frå kolonitid og korrupsjon, til menneskerettar og klimaendringar frå eit Stillehavsperspektiv. Les hennar reisebrev her.
Å studere sosialantropologi er utfordrende og gøy, det gjør deg klokere på verden og gir utrolig viktig kompetanse for samfunnet. Og, ikke minst: - Du blir en helsikkens god diskusjonspartner!
Masterprogrammet ved Institutt for sosialantropologi høster lovord fra både studenter og fagmiljø, men hva innebærer det egentlig å være masterstudent hos oss?