Institutt for politikk og forvaltning

Nyhetsarkiv for Institutt for politikk og forvaltning

Forskerne ble overrasket da de etter mer en 10 000 intervjuer fant at mange av dem som overlever seksuelle overgrep i forbindelse med krig og konflikt, endte opp med å bli mer engasjerte i lokalsamfunnet sitt etterpå.
Ragnhild Muriaas og Sampol-professor Yvette Peters har publisert artikkel i European Journal of Political Research.
Lise Rakner mfl. (2024) har publisert en artikkel i tidsskriftet Comparative Political Studies som tar for seg hvordan folkehelseinnramming påvirker politikernes syn, med fokus på kjønn og rikdom.
Den 3. mai arrangerte Institutt for politikk og forvaltning første GOV-Day noensinne i Universitetsaulaen. Med omtrent 120 registrerte deltakere deltok både ansatte og studenter i paneldebatt, speed-dating med forskningsgrupper og så på presentasjoner fra masterstudenter. Både studenter og ansatte konkluderte med at GOV-Day var et svært vellykket arrangementet.