Klinisk institutt 2

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 2

Masterprosjekta til farmasistudentane Tra-My Le og Caroline Le er blitt omtala i høvesvis Studvest og Apotekforeininga sitt tidsskrift.
Både forskere og studenter fra Senter for farmasi bidro med spennende innhold til årets Farmasidager 30.oktober-1.november i Oslo. Som ifjor, ble det også denne gang gitt pris for beste sesjonsforedrag til en av fjorårets masterstudenter.
Gjennom EurAdrenalsamarbeidet har ROAS deltatt i genstudier av hunder med Addisons sykdom.
I samarbeid med våre partnere i San Francisco og Uppsala har ROAS-forskere vært med å kartlegge et nytt autoantigen i lungene, kalt BPIFB1.
Den 17 oktober mottok Yenan Bryceson (37) Anders Jahres pris for yngre forskere for sin fremragende forskning på naturlige dreperceller og medfødte blodsykdommer. Prisen blir delt ut av Universitetet i Oslo
Velkommen til nettverkslunch tirsdag 19.november klokken 11.30 på konferanserommet på BBB. Det vil holdes tre interessante presentasjoner. Klikk for mer info.
Seks stipendiater fra Bergen deltok på den første fellessamlingen til Nasjonal forskerskole i farmasi (NFIF). I tillegg til nyervervede kunnskaper og venner, gode tilbakemeldinger på forskningsresultater og presentasjonsegenskaper, reiste delegasjonen hjem igjen med to premier i bagasjen.