Klinisk institutt 2

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 2

Seniorforsker PhD Helga Midtbø presenterte nye data fra FATCOR studien på European Society of Cardiology i Barcelona i august 2022. Hennes forskning viser høyere nivå av betennelsesmarkører i blodet hos kvinner enn menn med overvekt og fedme.
PhD student Annabel Ohldieck presenterte ny forskning på European Society of Cardiology kongressen i Barcelona august 2022. Hun viste at blodtrykket i 40-års alderen har større betydning for risiko for høyt blodtrykk senere i livet for kvinner enn menn.
PhD student Marit Sandberg presenterte resultater fra sin forskning på svangerskap og komplikasjoner hos kvinner med medfødte hjertefeil på årets nordiske kongress for epidemiologi, NordicEPI i Reykjavik. Vi gratulerer!