Det samfunnsvitenskapelige fakultet
SKOLEBESØK

Vil din skole besøke oss?

Det samfunnsvitenskapelige fakultet tar gjerne imot besøk fra skoleklasser som vil lære mer om fagtilbud og studieliv. Vi kan også koordinere besøk av fagpersoner til din skole.

Besøk Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Hvert år inviterer vi til Åpen dag for alle som vil bli bedre kjent med UiB og Det samfunnsvitenskapelige fakultet. Du finner informasjon om Åpen dag på våre nettsider.

Vi tilbyr for eksempel omvisning på fakultetsområdet, faglige foredrag og film, møte med studieveileder, innblikk i studenters og ansattes forskningsprosjekter.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet tar gjerne imot besøk fra interesserte lærere og elever. Ved fakultetet er det mulig å møte fagmiljøer og få generell informasjon om utdanning ved universitetet og studiehverdagen.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet besøker deg

Representanter fra fagmiljøene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet kan besøke din klasse for å bidra i undervisningen av samfunnsvitenskapelige emner.

Vi tilbyr: faglige ekspertise, erfaringer fra forskningsprosjekter og innblikk i aktuelle faglige debatter. Bidraget formes etter klassens ønsker og bidragsyters faglige bakgrunn.

Kontakt oss!

Har du spørsmål om skolebesøk eller besøk til Det samfunnsvitenskapelige fakultet?

Ta gjerne kontakt med oss: studieveileder@svfa.uib.no

Du kan også finne informasjon om høyere utdanning og studieorientering hos Utdanning i Bergen.

For spørsmål til fagmiljøene:

Institutt for politikk og forvaltningpost@gov.uib.no
Institutt for geografipost@geog.uib.no
Institutt for informasjons- og medievitenskappost@infomedia.uib.no
Institutt for sammenlignende politikkpost@isp.uib.no
Institutt for sosiologipost@sos.uib.no