Universitetshagene

Opplev utsikten fra Fægris Vannvisjon

I Botanisk hage på Milde har du nå mulighet til å nyte utsikten over Mildevatnet fra en helt ny benk, oppsatt til minne for Fru Nancy Fægri, plassert på Fægris Vannvisjon.

I Botanisk hage på Milde, rett innenfor Japanhagen, finner du Fægris vannvisjon. Fægris vannvisjon er en brygge, som gjør idyllen ved Mildevatnet lett tilgjengelig.

Dette var avdøde professor i botanikk, Knut Fægris flotte idé som ble satt til live av hans kone Fru Nancy Fægri, og åpnet i 2005.

Denne gangen er det deres sønn, professor i kjemi, og dekanus på Mat. Nat. fakultet ved UiO, Knut Fægri Jr. som har gitt en flott gave til Botanisk hage. Gaven er en spesialdesignet benk, som står plassert på bryggen slik at man kan nyte den fantastiske utsikten og stemningen som råder på bryggen.

I Botanisk hage er våren kommet for fullt, illustrert til venstre av Caltha palustris 'Plena'. Mer om årets blomstring finner du på www.uib.no/arboretet.