Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Møtet med norsk kultur kan være en utfordring, men for månedens alumn Hope Corbin var det å studere i Norge en positiv opplevelse. Engasjer deg, lær deg å lytte og samarbeide er Corbins råd til dagens studenter. I dag arbeider hun på Western Washington University i USA, men er tilbake i Bergen for prosjektet Refugee Resilience Network.
Halvard Haukeland Fredriksen er redaktør av en ny antologi om EØS-avtalen. Flere ansatte fra Det juridiske fakultet har bidratt i boken.
I dag vedtok fakultetsstyret å tilsette Maria Vea Lund som førsteamanuensis ved Det juridiske fakultet. I samband med tilsettinga har vi spurt Maria om kva ho vil fokusere på i den nye stillinga.
I midten av februar reiser 7 studenter fra Det juridiske fakultet i Bergen til Beijing eller Shanghai der de skal studere kinesisk rett og ha praksis i bedrifter i Kina.
Kjenner du en brobygger? En som har vist at forskning og utdanning er viktig for samfunnet?