Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Professor Thomas Eeg ved Det juridiske fakultet, UiB, har nylig bidratt I to omfattende publikasjoner innen arverett. Publikasjonene er er et viktig bidrag til fagfeltet både nasjonalt og internasjonalt.
Vi tar nå imot søknader om seks parallelle kurs med tverrgående keynotes og virtuelle sosiale arrangementer. BSRS 2021 vil være en hel-digital PhD-forskerskole.
Berte-Elen Konows er aktuell med nylig publisert artikkel innen kontrakt- og eiendomsrett i et miljøperspektiv.
Grunnet den usikre situasjonen som følge av koronapandemien har UiB nå besluttet å ikke legge til rette for utveksling utenfor Europa våren 2021. Dette betyr dessverre at sommerskolen i Beijing i samarbeid med Renmin University – JUS134-Kina/CLSP – for studenter på 3.studieår må avlyses.
På Norsk forening for europarett (NFER) sitt digitale årsmøte 31. august ble Christian Franklin valgt inn som styreleder for det kommende året.
Førsteamanuensis Jan-Ove Færstad er underviseren som gjør det knusktørre enkelt og det kompliserte morsomt. Med midler fra Diku skal han igjen flytte grensene for hva god undervisning kan være.
Merete Nygaard is the CEO & Founder of Lawbotics, a young firm helping companies to streamline parts of the legal processes. In this interview she tells us how she went from being an attorney to entrepreneur.