Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap

Artikkelen "Merry Christmas! Religion in Norway", av religionsviterne Ingvild Sælid Gilhus og Lisbeth Mikaelsson, tar for seg samspillet mellom den kristne fødselsmyten og julefeiringen, mytologiske univers og julens enorme popularitet.
I mars 2019 er det igjen klart for to ukers intensivt studieopplegg om den greske antikkens historie. I Aten.
Forskerne bak ReligionsOraklene driver innovativ og kreativ formidling av religion og religiøsitet, og mottar årets formidlingspris ved Det humanistiske fakultet.
“You really could go on and on about this! It is very interesting to learn a bit about you work here”, EU Ambassador Thierry Béchet said when he was visiting the SapienCE Centre.
Emnet «Forskningsfordjuping etter mastergrad» får Det humanistiske fakultet sin pris for utdanningskvalitet 2018.