Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap

Programmet for Middelalderforum er klart!
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2019. Søknadsfrist 25. september.
Daniela Hofmann, newly appointed Associate Professor in archaeology, hopes that the Neolithic social structures can tell us something about the present.
AHKR har fått seks nye stipendiater.
UiB planlegger å etablere et tverrfaglig senter for humanistisk forskning. I den anledning lyses det ut midler til to grunnforskningsprosjekt med søknadsfrist 15. mars.
Arkeologene som fant verdens eldste menneskeskapte tegning er tilbake i Blomboshulen på jakt etter nye funn. Bli med inn i grotten å se hvordan professor Henshilwood og hans team jobber når de graver etter spor som kan fortelle oss hvordan vi har utviklet oss til moderne mennesker.