Historie

Gamle bilder i en boks

Historie

To professorar og tolv nysgjerrige studentar var starten på Historisk institutt i 1957. I dag er historie ved AHKR eitt av dei større faga ved Universitetet i Bergen, med omfattande forsking og undervising på alle nivå. Kjenneteikna for faget er stor kronologisk, geografisk og tematisk spennvidde: Vi forskar på og underviser i alt frå bronsealderen til samtida, med fokus på Noreg og Norden, Europa, Midtausten og Afrika, USA og Kina. Tematisk strekker forskings- og undervisingsemna våre seg frå vitskapshistorie via kvinne- og kjønnshistorie til kultur-, sosial- og politisk historie, i tillegg til historiebruk og historiedidaktikk.

Boklansering
Plakat av boklansering av boka "Driftige Bergenskvinner", med bilde av boka.
mar 19

Driftige bergenskvinner

"Driftige bergenskvinner - Bergen Kvinnesaksforenings historie" er en ny bok hvor professor emerita i historie, Anne-Hilde Nagel, er en av forfatterne.

Boklansering
Bokomslag av boken "Antikkens Bystater"

Antikkens bystater

Førsteamanuensis ved AHKR, Ingvar Brandvik Mæhle, ga i begynnelsen av 2024 ut denne boka om antikkens bystater. Boka er et sammenlignende studium som særlig ser på de tre mest kjente bystatene i antikken: Athen, Sparta og Roma.

UiB Popviten

Eldre, enslige kvinner ble anklaget for å være hekser

– Trolldomsprosessene var nabokrangler som eskalerte til et punkt hvor ingen av partene klarte å kontrollere det lenger, sier historiker Gunnar Winsnes Knutsen.

UiB forklart
Ødeleggelser i Gaza

Konflikten mellom Israel og Hamas forklart

Hvorfor er konflikten mellom Israel og Palestina omtalt som verdens vanskeligste? Hvilke grupper lider mest av at konflikten eskalerer? Førsteamanuensis i midtøstenhistorie Pelle Valentin Olsen forklarer.

Marsjerande romerske soldatar

Temaomtaler historie

Her kan du lese om det tematiske innhaldet i emna i historie. Merk at nokre emne tilbyr fleire tema, og at dei kan variere frå år til år.

Alumni

Ferdig med ein grad i historie? Registrer deg på UiB sin alumnusportal og hald kontakten med fagmiljøet.

Alumni fortel

Tidlegare studentar i historie fortel om erfaringane sine og vegen vidare.