Klinisk institutt 2

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 2

En ny studie publisert i JAMA Oncology (September 2022) viser at BRCA1-metylering i fosterlivet gir økt kreftrisiko i voksen alder.
Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner. Mandag 31.10.22 kl.12-13.Sted: Rom 8.1-8.2, laboratoriebygget. Seminaret er hybrid. Professor Francisco Gómez Real, presenterer først evidens for kjønnsforskjeller i lungehelse med fokus på astma og lungefunksjon, deretter om relasjonen mellom luftveishelse og kjønnshormonrelaterte hendelser, og til slutt kjønnsspesifikke assosiasjoner mellom... Les mer
Forrige uke fikk farmasistudenter ved UiB et tilbud om å delta på en workshop for å lære om innovasjon og bidra til å gjøre farmasistudiet bedre. Dette vakte stor interesse og en rekke studenter fra de ulike klassene møtte spente opp ved Marineholmen Makerspace.
Professor Eva Gerdts har sammen med internasjonale eksperter publisert en oversikt over hva vi i dag vet om kjønnsforskjeller ved høyt blodtrykk
Mandag 19.09.22 kl. 12-13 rom 8.1-8.2. Laboratoriebygget. Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner. Professor Lasse Løvstakken og forsker Bjørnar Grenne fra NTNU foreleser. Seminaret er åpent for alle interesserte.