Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Sterk konkurranse om ERC Starting Grant

Elisabeth Ivarsflaten er videre i evalueringen av søkerne til European Research Council (ERC) Starting Grant.

European Research Council (ERC) mottok 3329 søknader til Starting Grant ordningen i forrige søknadsrunde. Søknadsfristen var i oktober 2012 og det var 770 søknader fra samfunnsvitenskap og humaniora.  Evalueringen av søknadene foregår i to runder og kun et lite antall av det store antallet søkere får finansiering fra European Research Council.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet har fire søknader til ERC Starting Grant i denne søknadsrunden. Elisabeth Ivarsflaten, Institutt for sammenliknende politikk, er videre til andre runde i evalueringen med prosjektet Taking Norms Seriously: How and why norms against discrimination shape political conflicts that involve the radical right in Western Europe. De tre andre søkerne fra fakultetet venter på svar på evalueringen i første runde og vi håper at flere kan gå videre.