Det psykologiske fakultet
Gjesteforsker

Gjesteforskere ved Det psykologiske fakultet

Skal du invitere en gjesteforsker?

Å invitere og være vertskap for gjesteforskere er en naturlig og velkommen del av vårt akademiske virke. Det er imidlertid avgjørende å følge våre rutiner og prosedyrer når du planlegger å invitere en gjesteforsker.

I god tid før gjesteforskeroppholdet, vennligst fyll ut søknadsskjema for invitasjon av gjesteforsker

Når søknadsskjemaet er mottatt, vil administrasjonen ved ditt institutt gå igjennom informasjon i skjemaet og den faglige vertspersonen blir kontaktet for videre oppfølging.

Gjesteforskere ved UiB skal godkjennes av instituttledelsen før ankomst. Gjesteforskeren skal ha en faglig vertsperson på instituttet. Det er faglig vertsperson som skal søke om godkjenning av gjesteforskeroppholdet. Det vil også lette de administative rutinene i forkant slik at vi kan gi gjesteforskeren en best mulig velkomst.

En gjesteforsker omfatter personer som er invitert til opphold ved UiB av en vitenskapelig ansatt ved et institutt/senter/fagmiljø. Oppholdet skal være godkjent av instituttledelse.