Institutt for sosialantropologi
Kula Kula

Start semesteret med Kula Kula!

Gode sommernyheter: Den etterlengtede utgaven av Kula Kula 2014 er nå ute etter litt publiseringsproblemer før sommeren.

Logo Kula Kula
Logo fra nettsiden kulakula.org
Nina Bergheim Dahl

I denne utgaven av Kula Kula finner vi, som alltid, et assortert utvalg spennende artikler, portretter og fagstoff realtert til Institutt for Sosialantropologi her i Bergen. Kula Kula gir ut to utgaver av tidsskriftet hvert år, og er et tiddskrift som er av interesse både for ansatte så vel som nye og gamle studenter i antropologi.

I år ble høstens utgave noe forsinket, men heldigvis viste sent seg å være godt for Kula Kula 2014#1

Årets første utgivelse inneholder blant annet bidrag fra den danske antropologen Rane Willerslev om hvorfor vi trenger ironiens språk i antropologien; et portrettintervju med Bjørn Enge Bertelsen, førsteamanuensis ved UiB, som blant annet deler feltopplevelser fra Mosabik; innblikk i et bryllup hos Runa folket i Andes gjennom en reportasje fra en masterstudine i felt, og informasjon om Sudan-programmet på Christian Michelsens Institutt.

I tillegg til gode gamle spalter som Fra felten og Antropologer i arbeid har årets første utgivelse også noen nye spalter, Jungeltelegrafen og Forskningsfronten, som blir spennende å følge fremover.

Så sett deg ned med kaffe/te-koppen og nyt starten på semesteret med et Kula Kula!

Har du spørsmål om tidsskriftet, eller er du kanskje interessert i å skrive/ta bilder for Kula Kula? Kontakt kulakula@sv.uib.no