Forsknings- og innovasjonsavdelingen
Forskning og innovasjon

Veien til "samarbeidsprosjekter" i forskning

Dette arrangementet har som mål å motivere UiB-forskere til å delta i samarbeidsprosjekter innen forskning. Velkommen til Nygårdsgaten 5 der deltakerne vil få informasjon om den spesifikke logikken bak samarbeidsprosjekter og muligheten til å diskutere med erfarne forskere og rådgivere.

Illusttrasjonstegning med teksten Horizon Europe
Horisont Europa er EUs forsknings- og innovasjonsprogram.
European Commission

Dette arrangementet har som mål å motivere forskere til å engasjere seg i samarbeidsprosjekter innen forskning. Du vil få informasjon om den spesifikke logikken bak slike prosjekter.
Arrangementet vil også inneholde presentasjoner fra forskere som deler sine råd og erfaringer, og fra forskningsrådgivere som arbeider med søknadsstøtte.

I pausene/minglesesjonene er forskningsrådgivere og annet støttepersonell tilgjengelig på stands for å diskutere ideer og muligheter.

Arrangementet er åpent for forskere ved alle fakulteter og på alle karrierenivåer.

Påmelding her

NårHva Hvem

Opening and coffee

Moderator: Birgit Falch, Head of Research Section, Division of Research and Innovation
10:00Welcome and introduction to today's programme

Alette Gilhus Mykkeltvedt, Director of the Division of Research and Innovation (FIA)

Why participate in collaborative projects?
The stories of researchers
Panel discussion

Professor Kjell-Morten Myhr, Director of Neuro-Sysmed
Professor Lise Rakner, Department of Government
Professor Vigdis Vandvik, Director of CeSAM Centre for Sustainable Area Management

Moderator: Suzette Flantua, Department of Biological Sciences

10:55Break and minglingAdvisers and support staff available for questions
11:40A strategic and practical approach to collaborative projects Senior adviser Hiwa Målen, FIA
11:55How to use UiB's international networks to join existing or initiate new collaborative efforts? Senior advisers Rosa Nogueira and Annette Servan, FIA
12:10How to use UiB's Brussels office for visibility, positioning, and networking?Head of UiB Brussels office Charlotte Eide
12:20The logic of collaborative projects with emphasis on impactSenior advisers Andreas Westermoen, Faculty of Medicine, and Yves Aubert, FIA
12:35Lunch and mingling
13:30Where to find funding instruments for collaborative projects?Senior advisers Ramune Midttveit, Faculty of medicine, Emmanuel Babatunde, FIA, and Yves Aubert, FIA
14:00What can you expect from the local and central support teams?BOA-team leader Vibeke Kyrkjebø Irgan
14:15MinglingAdvisers and support staff available for questions

Praktisk informasjon

Arrangementet blir holdt på engelsk.
Det er ingen deltakeravgift. Det er begrenset antall plasser, så meld deg på tidlig.