Det medisinske fakultet
Lesesaler og studiefasiliteter

Læringsfasiliteter ved Det medisinske fakultet

Oversikt over lesesaler, kollokvierom, PC-stuer samt bok- og garderobeskap på fakultetet.

Lesesaler

Armauer Hansens hus (AHH), 1. etg:

230 plasser, åpent fra kl. 06.00 til 23.00.

Studenthuset Haukeland (Gade):

Åpent fra kl. 06.00 til 23.00.

• 64 plasser 1. et. fordelt på to rom.
  • 82 plasser 2. et. fordelt på tre rom. Plassene i 2. et. er forbeholdt medisinerstudenter i sitt siste semester.

Odontologibygget (ODO):

134 plasser, åpent fra kl. 06.00 til 23.00.

Bygg for biologiske basalfag (BBB):

45 plasser forbeholdt master- og forskerlinjestudenter (i 5. etasje). Mastergradsstudenter på andre året, og forskerlinjestudenter får tildelt faste plasser. Mastergradsstudenter på første året kan bruke disponible plasser i lesesalen.

Andre:

Studenter ved Det medisinske fakultet har også tilgang til lesesalen i Ulrike Phils hus. I tillegg kommer både laboratorie- og lese/skrivearbeidsplasser på instituttene for master- og forskerlinjestudenter, samt ved NIFES for masterstudenter som veiledes der.

Lesesalsreglement

Her finner du Fellesreglement for lesesaler ved Universitetet i Bergen med utfyllende relger for Det medisinske fakultet (gjeldende fra 1. februar 2013).

Kollokvierom

Kollokvierommene er fordelt på flere bygg. Husk at du må reservere kollokvierommene i TP:Rombestilling (logg på med UiB brukernavn og passord).

• Armauer Hansens hus (AHH): 8 rom i 1. etasje.
  • Bygg for biologiske basalfag (BBB): 4 sambruksrom i 3. etasje.
  • Sentralblokka (HUS): Basestasjon 1-5 i 3. etasje, like ved Kafe 3.
  • Studenthuset Haukeland (Gade): 3 rom.
  • Odontologibygget (ODO): 4 grupperom.
  • Haraldsplass - SMU: 4 grupperom.

Mer informasjon om rombestilling for studenter.

PC-plasser

• Odontologibygget (ODO): 16 plasser.
  • Armauer Hansens hus: To UiB-PC-er på lesesal 122, og to HUS-PC-er i "Utsikten", men uten DIPS-tilgang.

Bok- og garderobeskap

• BB-bygget: 424 garderobeskap i 2. et. & 227 bokskap i 3. et.
  • Studenthuset Haukeland (Gade): 120 bokskap.
  • Gangbroen mellom BB-bygget og Sentralblokken (HUS): 234 bokskap.
  • Armauer Hansens hus (AHH): 234 bokskap i 0. etasje.

Kontakt MEDSU for mer informasjon på MittUB (innlogging).

Bibliotek for medisin

Bibliotek for medisin i BB-byggets 3. etasje har arbeidsplasser, grupperom og kursrom med PC-er. Det er plassbestilling på grupperommene på Bibliotek for medisin, slik bestiller du plass.

Les mer på bibliotekets nettsider.