Senter for klima og energiomstilling (CET)

Silje Kristiansen i Momentum-program

Førsteamanuensis Silje Kristiansen er valgt inn i UiB's karriereutviklingsprogram Momentum for 2023!

Profile picture of Silje Kristiansen, smiling and looking into the camera. Blonde long hair in a ponytail, white skin, light brown eyes, wearing a black shirt.
Zulfikar Abdelhamid Fahmy

Momentumprogrammet er for yngre forskere som vil satse på en en akademisk karriere ved et forskningsuniversitet. Som Momentum-delegat vil Silje delta på fem seminarer strukturert rundt karriereutvikling og eksternfinansiering. Hun er førsteamanuensis ved Institutt for informasjons- og medievitenskap og Senter for klima og energiomstilling.

Hun får også et stipend på NOK 100 000 som kan brukes på mentorordning, reiser, nettverksbygging og andre aktiviteter direkte relatert til karriereutvikling.

- Jeg er beæret over å ha blitt valgt som delegat til Momentum! Denne muligheten kommer på et godt tidspunkt i karrieren, hvor jeg har flere viktige deler av karriere-puslespillet foran meg. Jeg gleder meg til å finne ut hvordan jeg kan sette bitene sammen slik at jeg kan komme frem til mer ny kunnskap som verden og mitt felt trenger, sier Silje.