Institutt for geografi
GIS

Vil du bli ny GIS-ambassadør ved UiB?

Hva med å få betalt for å lære mer om GIS og Esri-programvare? Geodata søker nå studenter ved UiB til fleksibel og lærerik deltidsjobb som GIS-ambassadør.

Forrige GIS-ambassadør Helene Konstantine Dunlop (t.h.) sammen med Gidske L. Andersen, GIS-ansvarlig på Institutt for geografi, på fjordårets arrangement på den internasjonale GIS-dagen.
Grethe Meling

Som GIS-ambassadør får du mulighet til å jobbe som bindeledd mellom Geodata og studentene på ditt studiested. Din arbeidsplass er der du studerer, din arbeidstid er tilpasset din studiekalender og dine arbeidsoppgaver byr på faglig og personlig vekst.

- Jobben passer for studenter som er selvdrevne og kreative! Du får frie tøyler og muligheten til å utvikle stillingen din selv, noe som kanskje ikke passer for alle, men er en unik mulighet for de som trives i en sånn stilling, sier Helene Konstantine Dunlop.

Bindeledd mellom studentne og Geodata

Helene Konstantine Dunlop har vært GIS-ambassadør ved UiB forrige studieår og forteller at jobben går ut på å være et bindeledd mellom studenter og Geodata, for å gjøre bruk og lære av GIS lett, tilgjengelig og morsom. Arbeidsoppgavene spenner fra å svare på spørsmål fra studenter angående programvare, til å få informasjon ut til studentene, og å arrangere GIS-day og andre arrangementer.

- Jeg anbefaler jobben fordi den er utrolig givende og spennende. Jeg har lært mye fagrelatert, nesten enda mer som ikke er fagrelatert, fått meg et nytt nettverk og møtt en haug med inspirerende mennesker. Det er ikke mange jobber man kan ha ved siden av studiene som er så relevant som denne, og det hjelper virkelig på motivasjon og (studie)moral. I tillegg er Geodata et firma med fantastisk hyggelige og dyktige mennesker – de bryr seg om at du skal utvikle deg, trives og gjøre en god jobb, og det føles veldig bra.

Hun mener det er viktig at vi får en student som er engasjert i GIS og vil prøver å styrke GIS-miljøet ved instituttet. Hun kommer til å hjelpe den nye personen med opplæring.

Relevant jobberfaring

Gidske L. Andersen har ansvar for GIS-undervisningen på Institutt for geografi og oppfordrer alle geografistudenter med interesse for GIS å søke på jobben.

- Det er en super mulighet til å få relevant jobberfaring, jobben er på studiestedet og man får bli kjent med Norges største "GIS-arbeidsgiver" Geodata fra innsiden. Her er det bare å hive seg rundt! Jeg ser frem til å samarbeide om årets GIS-dag arrangement med den nye ambassadøren, sier Gidske L. Andersen.

Les mer om stillingen her: