Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

Katarzyna Marta Sikorska og Brittany La Fae Hatch var i praksis hjå Stiftelsen Lystgården og Bybonden i Bergen hausten 2023.
Håkon Haupberg og Nora Andersen Levin var i praksis hos OPUS høsten 2023.
– Vi vet godt at en stor endring er nødvendig. Vi har kunnskapen som trengs. Nå må vi finne ut hva vi skal gjøre, sier UiB-professor Håvard Haarstad. Den syvende Bærekraftskonferansen i Bergen går av stabelen 7.-9. februar. Vi spør: Hva er universitetenes rolle?
Professor Grete Rusten er oppnevnt av Samferdselsdepartementet til utvalget som skal komme med en anbefaling om hva som bør være norsk postpolitikk i årene fremover.
Jan Halvor Wallace og Lars Kristian Ramsli var i praksis hos Kartverket høsten 2023.
Kathrine Grytten og Camilla Aune var i praksis hos Henning Larsen/Rambøll høsten 2023.
Yvonne Myrvang og Ylva Aamodt var i praksis hos klimaetaten i Bergen kommune høsten 2023.
Jeg gledet meg veldig til å reise på utveksling å så frem til å kunne oppleve et helt nytt sted. Når jeg skulle søke utveksling var åpen for det meste, men når jeg først skulle for kun et semester syntes jeg det var fristende å dra et sted langt borte.
Mitt masterprosjekt i samfunnsgeografi har som mål å undersøke den historiske utviklingen av og den nåværende status på grønnstrukturen i Bergen kommune.
Mitt masterprosjektet går ut på å finne ut hva som motiverer folk til å bidra i Bærekraftige liv - en lokal nabolagsorganisasjon som har som mål å redusere det økologiske fotavtrykket, samtidig som de øker livskvaliteten.
Dette prosjektet handler om hvordan de flernivåstyrte prosessene, de delte arbeidsoppgavene, til staten (BaneNOR/Jernbanedirektoratet), Viken FK og Nordre-Follo kommune har effekt på ønsket utvikling i Ski.
I masterprosjektet mitt utforsker jeg hvordan sirkulærøkonomiske prinsipper allerede er utført og implementert i oppdrettsnæringen, og hvilke erfaringer og utfordringer som er knyttet til dette.
Masterstudien tar for seg hvordan velferdsteknologien kan bli et verktøy for fremtidens eldreomsorg.
Er du student og vil arbeide med vårt studentdrevne emne i Bærekraftig innovasjon ved UiB? Send søknad senest 29.10.2023 og bli med oss på Collaboratory!
Masteroppgåva mi utforskar potensialet coworking har for å skape nye arbeidsplassar i distrikta i samanheng med kommunane sine lokale- og regionale utviklingsstrategiar.
I min masteroppgave ser jeg på hvordan norske kommuner implementerer sirkulær økonomi i offentlige anskaffelser og hvilke barrierer de møter.
Eg heiter Camilla, og reiste til St Andrews i Skottland i mitt fjerde semester. Eg hadde ei veldig kjekk tid her, og vil absolutt anbefale andre å velge utveksling og St Andrews også!
Her forteller geografistudent Nora Julia Katalin Røed om sitt utvekslingssemester til Padova i Italia.

Sider