Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

I år hadde den faglege delen av programmet eit tematisk fokus på klima, miljø og geofare. Den sosial delen handlar også om gjensynsglede, oppdateringar og mimring.
Svenska Sällskapet för Antropologi och Geografi (SSAG ) har delt ut Johan August Wahlbergs medalje i gull til professor emeritus Arild Holt-Jensen.
Forrige uke hadde studentene i GEO124 sitt aller første møte med samfunnsgeografisk feltarbeid. I to dager ble Kvam herad satt under lupen, og alle steiner ble snudd av engasjerte studenter som ønsket å lære mer om samfunns- og arealplanlegging, turisme, næring og demografi i Kvam.
SV-fakultetet opplever rekordstor søkning til studieprogrammer på bachelornivå med 11 prosent i forhold til fjoråret. Søkertallene til masterprogrammene på fakultetet øker med hele 14 prosent.
På oppdrag fra næringslivet i regionen, skal Institutt for geografi og Uni Rokkan det neste året kartlegge kompetansebehov i Nordhordland.